Thursday, August 20, 2009

我不想知道的事

你现在好吗?有过得比从前幸福吗?
这里的情景已经改变的我认不出了
就连你爱荡的秋千也被拆掉了

你告诉我,你已经学会面对寂寞
懂得礼让 也开始了解以前的我
只是这一切似乎不再重要

chorus
我不想知道 你对他到底有多好
也不想知道 他对你多好
我只是想要 知道你到底过得好不好

我不想知道 他情人节得到什么礼物
也不想知道 你们亲密到什么程度
这些我都没权利在乎


对你有偶尔的想念
是种像普通朋友的关心
你别多心 我不多情
只是不想关心却换来伤心

repeat chorus





晚上心血来潮写下了这段词,可惜音乐造诣浅薄并未能谱出旋律。其实对这段词我也并不是很满意,毕竟写得有点太浅白了,像个小孩那样,而且字句长短不一。可是这确实我实实在在的心情,有时候与久情人联络并不是为了什么,或者放不下些什么,只是想像朋友一样关心一下对方,但听到的尽是一些他们有多甜蜜,他对我没有你对我的好,等等。其实这些并不轮到我在乎的东西我并不想知道,谢谢你的好意也原谅我自私但是这份喜悦我不想被分享到。

1 comment:

Clearly you have something to say, remember subscribe to comment so you will know when you have a reply?

Loading
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

What is lauyeelosophy?

It was a little unexpected that this blog is still up at running after so many years, and definitely a huge chunk of inactivity. Started off with nothing but some personal nags, sharing some of the songs that I genuinely like and their lyrics, and some thoughts that I have no one around me to discuss with, bullshits that I've structured.

Soon I'll put everything into a mixing bowl, sharing lyrics with a structured bullshit story. I wouldn't update it as often as I'd like to but for people who like reading, I'm sure you wouldn't be disappointed.

Yes a picture is worth a thousand words, but it wouldn't be as entertaining as a thousand words for sure.


Sincerely yours,
lauyee