Sunday, July 05, 2009

中恳情歌

突发奇想,一个不浪漫的人如果以很写实的方式和一个女生示爱擦出怎样的火花?我自认自己是不够细心,不懂得搞浪漫的人,所以我想以我的方式写一首比较中恳的情歌但问题时写不出曲!

活了都不少个十年 还是孤单的一个人
一人逛街 看戏 吃早餐*
是我命犯了天煞孤星还是我不够浪漫
也不是说我没试过表白
怎么我得到的都是一大堆我倒念都行的拒绝
是天意还是我的天真
以为真的会有人喜欢一个现实不花俏的人
可惜世界是现实的但人却不是

我不懂得把爱情比喻成 星星月亮太阳
因为对我来说爱情比较像薪金
给的总觉得给了太多 拿的总觉得得到的太少
这首中恳的情歌
我不要求你唱和 只希望你会用心的听着

因为我不懂得把爱情比喻成白开水和面包
因为对我来说爱情比较像钞票
有的时候不懂得珍惜 没的时候才连连叹气
这种不浪漫的情歌
希望你会用心的听了 会为你带来些许的快乐



*吃早餐那句是卢广仲影响的啦!

No comments:

Post a Comment

Clearly you have something to say, remember subscribe to comment so you will know when you have a reply?

Loading
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

What is lauyeelosophy?

It was a little unexpected that this blog is still up at running after so many years, and definitely a huge chunk of inactivity. Started off with nothing but some personal nags, sharing some of the songs that I genuinely like and their lyrics, and some thoughts that I have no one around me to discuss with, bullshits that I've structured.

Soon I'll put everything into a mixing bowl, sharing lyrics with a structured bullshit story. I wouldn't update it as often as I'd like to but for people who like reading, I'm sure you wouldn't be disappointed.

Yes a picture is worth a thousand words, but it wouldn't be as entertaining as a thousand words for sure.


Sincerely yours,
lauyee