Tuesday, June 23, 2009

爱情是没有答案,没有谁对谁错,只有爱与不爱...

爱情是没有答案,没有谁对谁错,只有爱与不爱... -文滴露

好羡慕那些可以爱得轰轰烈烈,哭干了眼泪都还不放手的人。曾经有人说我太现实了,但很好笑的是也有人说我整天活在自己的世界里面。可能我就只想用现实的一面把自己的另一个世界掩饰起来,不让人家侵犯,因为在我的世界我是自由的,我是开心的,但也是寂寞的。

上帝依照自己的模样,用尘埃制造男人,用了男人的肋骨制造出女人,好让这个男人的世界不再寂寞,但是我制造自己的世界时只有我的存在。。。曾经闯进我的世界的人不多也不算少,但真正住进了我的世界的就只有一个,一个一住就住了五年的人。他把色彩带进我的世界,把黑灰的世界变得七彩缤纷,但是在他离开前,慢慢的把色彩一个一个抽掉,只留下蓝色。。。


我就在这样的世界里慢慢把剩余的色泽调配,但都找不回温暖的颜色,对我而言谁对谁错已经不再重要了,因为就算我对了那失去的颜色也不会回来,就算是回来了和可能已经混浊了。也就这样我找到了我自己的答案,我把我的世界遗留在心底,就只有寂静的夜里,没人注意到的时候才回到我的世界,享受我的自由,享受我的快乐。我也开始明白从自己的角度看,自己永远是犯过了错的人,而他也很明白他本身也并非没错。因为爱,原谅是容易的,因为理智,忘记是不可能的,原谅了又忘不了,只会苦了自己,因此我不爱了,不原谅了,所以忘了。

渐渐的已经不再对爱由熟悉感,就像现在就算遇到再鲜艳的颜色也不敢把他归纳进自己的世界,就算很想很想拥有的温暖的色彩我也只会默默欣赏,默默地耕耘希望有一天他发现我的世界,默默地希望有一天他会住进我的世界,从新把色彩唤醒。只可惜他并不知道/不在意/不希望期待的人是我。。。

No comments:

Post a Comment

Clearly you have something to say, remember subscribe to comment so you will know when you have a reply?

Loading
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

What is lauyeelosophy?

It was a little unexpected that this blog is still up at running after so many years, and definitely a huge chunk of inactivity. Started off with nothing but some personal nags, sharing some of the songs that I genuinely like and their lyrics, and some thoughts that I have no one around me to discuss with, bullshits that I've structured.

Soon I'll put everything into a mixing bowl, sharing lyrics with a structured bullshit story. I wouldn't update it as often as I'd like to but for people who like reading, I'm sure you wouldn't be disappointed.

Yes a picture is worth a thousand words, but it wouldn't be as entertaining as a thousand words for sure.


Sincerely yours,
lauyee